چگونه می‌توان ویزای تحصیلی استرالیا را دریافت کرد؟

استرالیا یکی از بهترین کشورها برای تحصیل دانشجویان خارجی است. به‌صورتی که سطح دانشگاه‌های این کشور هم‌رده دانشگاه‎‌های انگلیس، آمریکا و کانادا شمرده می‌شود.

بر اساس آمار وزارت آموزش، مهارت و اشتغال استرالیا (DESE)؛ در سال 2021، حدوداً 480 هزار دانشجوی خارجی در این کشور در حال تحصیل‌اند که از این آمار تقریباً 1600 دانشجو ایرانی، مهاجرت تحصیلی به استرالیا را انتخاب کرده‌اند.

چرا باید استرالیا را برای تحصیل انتخاب کنیم؟

کشور استرالیا یکی از پرطرفدارترین کشورهای پیشرفته دنیا برای مهاجرت تحصیلی می‌باشد؛ به‌صورتی که در چندین سال اخیر جز 3 الی 5 مقصد تحصیلی برتر در جهان در میان متقاضیان تحصیل در خارج از کشور بوده است… ازجمله دلایل اصلی این محبوبیت، انگلیسی‌زبان بودن این کشور، دارا بودن یکی از قوی‌ترین سیستم‌های آموزشی در جهان، تجربه زندگی و تحصیل خیلی بی‌نظیر در محیطی بسیار مرفه، پیشرفته و سازگار با جوامع چند فرهنگی و… را می‌توان نام برد. هزینه زندگی در استرالیا در مقیاس جهانی نسبت به خیلی از کشورهای دنیا به نسبت زیاد است اما در بین کشورهای پیشرفته انگلیسی‌زبان هزینه زندگی و شهریه پایین‌تری نسبت به آمریکا و انگلستان دارد. پس تحصیل وزندگی در این کشور به نسبت کشورهای انگلیسی‌زبان هم‌رده‌ی خود آسان‌تر است.

اما همین موضوع یعنی گرانی هزینه‌های تحصیل وزندگی در استرالیا موجب نگرانی بعضی از متقاضیان ادامه تحصیل در این کشور شده که البته برای آن راه‌حل‌هایی نیز وجود دارد. برای نمونه با توجه به شرایط اقتصادی این کشور دانشجویان بین‌المللی در استرالیا اجازه‌ی اشتغال و داشتن شغل دانشجویی رادارند تا بخشی از مخارج زندگی خود را تأمین کنند؛ و اینکه در هرسال تحصیلی صدها بورسیه تحصیلی از نوع دولتی و یا ارائه‌شده از سمت دانشگاه در دسترس دانشجویان با صلاحیت‌های بالاتر بوده که دارای کمک‌هزینه‌های تحصیلی متفاوتی هستند.

از دیگر دلایل مهم محبوبیت استرالیا در میان دانشجویان و محصلان که به آن کمی شد، نظام آموزشی قوی و تنوع رشته‌های تحصیلی عرضه‌شده در نظام آموزشی استرالیا می‌باشد. این نظام آموزشی موجب شناخته شدن استرالیا به‌عنوان یک کشور فرهنگی و زبانزد شدن دانش‌آموختگان این کشور در عرصه‌های بین‌المللی شده است. اساس نظام آموزشی استرالیا بر پایه تحقیق در رابطه با علوم مختلف توسط محصلان و دانشجویان است.

ویژگی‌های تحصیل در استرالیا

استرالیا یکی از معروف‌ترین مقاصد تحصیلی در میان دانشجویان بین‌المللی است. این کشور زیبا که هر فردی را شیفته‌ی خود می‌کند جدای از جاذبه‌های طبیعی خود و اوج پیشرفت و رفاه در شهرهای بزرگ و زیبای آن به‌ویژه سیدنی و ملبورن، ویژگی‌های دیگری نیز دارد که دانشجویان را مجذوب خود می‌کند که بعضی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  1. دارا بودن یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در دنیا
  2. انگلیسی‌زبان بودن این کشور است و لهجه خیلی روان مردم آن.
  3. شهرهای استرالیا ازجمله شهرهای بزرگ آن مانند سیدنی و ملبورن برای دانشجویان بین‌المللی بسیار امن و ایدئال هستند.
  4. استاندارد بسیار بالای زندگی در استرالیا.
  5. امکان اخذ ویزای تحصیلی برای کلیه مقاطع تحصیلی
  6. امکان همراهی خانواده بادانش آموز زیر 18 سال در حین دوره تحصیل در استرالیا.
  7. امکان همراهی همسر و فرزند زیر 18 سال با دانشجو در حین دوره تحصیل در استرالیا.
  8. امکان مجوز کار و Work Permit برای همسر متقاضی.
  9. وجود فرصت‌های شغلی بسیار پس از پایان تحصیل برای دانشجویان در این کشور
  10. امکان اقدام برای اخذ اقامت دائم این کشور پس از مدتی کار + امکان اخذ شهروندی و تابعیت استرالیا

مزایای مهاجرت تحصیلی به استرالیا

استرالیا با اختلاف زیاد بیشترین نسبت سرانه دانشجویان خارجی را در دنیا دارد. در سال 2019، دانشجویان خارجی به‌طور متوسط 26.7٪ از جمعیت دانشجویان دانشگاه‌های استرالیا را تشکیل می‌دادند. کیفیت آموزش، انتخاب رشته‌های گوناگون و فرصت‌های کاری پس از تحصیل، استرالیا را یکی از بهترین مقاصد برای دانشجویان ساخته است.

  • بهره‌مندی از سیستم آموزشی سطح جهانی
  • برخورداری از منابع آموزشی گسترده
  • سهولت درگرفتن ویزا
  • استفاده از بورسیه تحصیلی
  • اعتبار مدارک تحصیلی
  • فرصت اقامت متقاضی اصلی و خانواده در استرالیا

اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

یکی از مهم‌ترین شرایط تحصیل در استرالیا اخذ ویزای تحصیلی در استرالیا است. به‌طورکلی دانش‌آموزان و دانشجویان خارجی ملزم به دریافت ویزای تحصیلی معتبر هستند تا به‌صورت قانونی بتوانند در استرالیا اقامت داشته باشند.

متقاضیان درخواست ویزای تحصیلی استرالیا در ابتدا باید دانشگاه موردنظر را انتخاب کنند و تأییدیه پذیرش دانشگاه (COE) مقدمه بر دریافت ویزای تحصیلی است. پس از ثبت‌نام در دوره تحصیلی تمام‌وقت، می‌توانید برای ویزای ساب کلاس 500 درخواست دهند. درصورتی‌که در مورد انتخاب دانشگاه مردد هستید معرفی دانشگاه‌های استرالیا را مطالعه کنید.

با ویزای دانشجویی (Subclass 500)، دارنده ویزا می‌تواند:

در یک دوره تحصیلی واجد شرایط شرکت کند.

اعضای خانواده را به استرالیا بیاورد.

امکان سفر به کشور خود و بازگشت.

در طول دوره هر دو هفته تا 40 ساعت کار کند.

مدت‌زمان ویزا پنج سال است، می‌توان برای تمدید درخواست داد.

مراحل درخواست برای ویزای تحصیل در استرالیا

برای درخواست ویزای ساب کلاس 500 و مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل باید مراحل زیر را گذراند:

مرحله 1: پیش از ارسال درخواست خود، باید همه‌ی مدارک موردنیاز را جمع‌آوری کنید.

مرحله 2: مدارکی که باید عرضه شود، گواهی هویت، شخصیت شما است که ثابت می‌کند شرایط ویزا را برآورده کرده‌اید.

مرحله 3: درخواست ویزا به‌صورت آنلاین.

مرحله 4: از وضعیت درخواست ویزای خودآگاه خواهید شد.

مدارک لازم برای مهاجرت از طریق تحصیل در استرالیا

نتایج آزمون زبان انگلیسی

بیمه درمانی تائید شده برای شخص (و خانواده در صورت همراهی)

تائید سو پیشینه

پاسپورت به‌صورت اصل و کپی

گواهی الکترونیکی تائید ثبت‌نام (eCoE).

بیانیه ورود موقت واقعی (GTE).

تمکن مالی مبنی بر تأمین هزینه تحصیل (بلیط هواپیما برگشت، هزینه تحصیل و مبلغ 18610 دلار استرالیا در سال)

هزینه‎ پذیرش و مهاجرت تحصیل در استرالیا

هزینه‎ تحصیل در استرالیا بستگی به مقطع، رشته و دانشگاه انتخابی شما گوناگون است؛ اما به‌طور متوسط، شهریه سالانه برای مقطع کارشناسی بین ۲۵ تا ۳۵ هزار دلار استرالیا و برای مقطع کارشناسی ارشد ۲۵ تا ۳۷ هزار دلار است.

البته هرچه رنکینگ دانشگاه بالاتر باشد و یا برای بعضی رشته‌ها مانند علوم پزشکی، باید شهریه بالاتری پرداخت شود. برای مقطع دکترا PHD متقاضیان اصولاً از طریق بورسیه اقدام می‎کنند. اگر احتیاجی باشد که پیش از شروع دوره‌ اصلی، دوره زبان بگذرانید، برای هر هفته تقریباً 350 دلار در نظر بگیرید.

بیمه تحصیلی هزینه دیگری است که باید در یاد داشته باشید. این بیمه به‌اندازه طول مدت تحصیل بعلاوه چند ماه بیش از آن است و هزینه آن بسته به طول مدت و شرکت بیمه‌گذاری که انتخاب می‎کنید، گوناگون است. دقت کنید که برای اپلای کردن برای ویزا به این بیمه احتیاج دارید.

هزینه سالانه‎ی زندگی در استرالیا که دارای هزینه‌های اسکان، خوردوخوراک، حمل‌ونقل و غیره می‌شود، تقریباً ۲۰ هزار دلار استرالیا است. برای همسر، مبلغ تقریباً ۷۰۰۰ دلار و برای هر فرزند تقریباً ۳۰۰۰ دلار در سال به هزینه شما اضافه خواهد شد.

اجازه کار در حین تحصیل ۲۰ ساعت کار در هفته است. البته در تعطیلات بین‌ترم ها و تعطیلات سال نو و مانند آن می‌توانید تمام‌وقت کارکنید.

مهاجرت تحصیلی به استرالیا به خاطر استفاده از امکانات آموزشی مدرن، تحصیل در بهترین و باکیفیت‌ترین دانشگاه‌ها و اخذ مدارک علمی معتبر از دلایل اصلی انتخاب استرالیا برای دانشجویان است. اگر شما هم قصد تحصیل در استرالیا را دارید می‌توانید از مشاوران ما در اسمارت اپلای کمک بگیرید.

منبع این مطلب

Comments (0)
Add Comment