راز رتبه های برتر کنکور، تندخوانی در کنکور

تندخوانی به معنای افزایش سرعت مطالعه همراه با دقت و افزایش کیفیت در مطالعه می باشد. افرادی که محدویت زمان دارند و حجم مطالعه آنها بالا می باشد حتما باید این مهارت را آموزش ببینید. از این رو دانش آموزان کنکوری در صدر قرار می گیرند. چرا که تعدد زیاد کتاب های درسی و حجم بالای مطالب در مدت زمان محدود موجب می شود که تندخوانی ضرورت بیشتری پیدا کند. یک داوطلب کنکوری باید در سال کنکور خود، سه سال دبیرستان را مطالعه کند؛ هم برای امتحان های تشریحی آماده باشد و هم کنکور سراسری.

راز موفقیت در آزمون سراسری و کسب معدل مطلوب در امتحانات نهایی از دید مشاوران درسی برجسته، مرور و تکرار مطالب است. داوطلبی که سرعت مطالعه پایینی دارد؛ مسلما نمی تواند مطالب سال های دهم و یازدهم و دوازدهم را بیش تر از دو بار مرور کند.این در حالی است که رقابت در کنکور یر سر مطالعه بیش از 10 بار هر کتاب درسی است.

بنابراین تندخوانی و کنکور دو جز جدا نشدنی می باشند. داوطلبانی که می خواهند نتیجه مطلوب در آزمون سراسری دریافت کنند؛ باید تکرار و مرور بیشتری بر مباحث داشته باشند و تنها در صورت بالا بودن سرعت مطالعه این امر امکان پذیر است.

در این مطلب سعی داریم تا مزایای تندخوانی برای کنکوری ها را بیان کنیم و از همه مهم تر آموزش دهیم که چگونه با تندخوانی رتبه برتر شویم. همچنین تندخوانی موجب تقویت تمرکز در کنکور نیز می شود که کامل و دقیق آن را توضیح خواهیم داد و در آخر چگونگی افزایش یادگیری با تندخوانی را آموزش خواهیم داد.

مزایای تندخوانی برای کنکوری ها

در سال کنکور تنها 2% شرکت کنندگان آزمون سراسری می توانند به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنند. راز موفقیت در آزمون سراسری صرفا ساعت مطالعه و تست بالا نیست. بلکه باید مهارت های جدیدی به داوطلبان آموزش داده شود تا فرصت بیشتری برای تکرار و مرور مطالب پیدا کنند.

از این رو مهارت هایی مانند افزایش سرعت مطالعه و افزایش سرعت محاسبات داوطلبان جز مهارت هایی است که یک داوطلب موفق کنکوری باید آموزش ببیند. رقابت برای موفقیت در کنکور سراسری مستلزم یادگیری مهارت های مهم و اساسی است که متاسفانه اکثریت داوطلبان با آن آشنا نیستند. مزایای تندخوانی برای کنکوری ها به قدری زیاد است که در ادامه تمامی آنها را توضیح خواهیم داد. مزایای تندخوانی برای کنکوری های عبارتست از :

1- مرور مطالب کتاب درسی

دانش آموزی که در مرحله اول مطالعه خود با بالاترین میزان دقت و تمرکز مطالعه کند؛ تنها می تواند بر 30درصد مطالب کتاب درسی و جزوه مسلط شود. شاید از شنیدن این حرف متعجب شده باشید اما تحقیقات علمی صحت این مطلب را اثبات کرده اند. اما سوال اصلی این است که چگونه می توان بر تمامی مطلب مسلط شد و آنها را یاد گرفت؟ مرور و تکرار عامل اصلی یادگیری مطالب است. با هر بار مرور یک مطلب 10% به یادگیری شما افزوده می شود. یعنی یک داوطلب کنکوری حداقل باید 7 مرتبه هر مطلب درسی را مرور کند. اما بیش از 98 درصد داوطلبان به دلیل کمبود زمان، وسواس در مطالعه و کند خوانی چنین فرصتی را پیدا نمی کنند.

از این رو تندخوانی و کنکور اهمیت زیادی پیدا می کند و داوطلبانی که با مهارت تندخوانی توانسته اند سرعت مطالعه خود را افزایش دهند اکنون می توانند فرصت بیشتری برای مرور مطالب درسی خود پیدا کنند و تسلط خود را بر مطالب افزایش دهند. در اصل اصلی ترین مزایای تندخوانی برای کنکوری ها افزایش تعداد دفعات مرور مطالب کتاب درسی می باشد.

2- تقویت تمرکز در کنکور

برخی از افراد تصور می کنند که با بالارفتن سرعت مطالعه، کیفیت کمتر می شود این در صورتی است که به صورت غیر اصولی این اتفاق رخ دهد اما اگر داوطلب مهارت تندخوانی را با تمرین ها و تکنیک های اصولی آموزش ببیند؛ کیفیت و تمرکز و یادگیری او افزایش می یابد. در اصل یکی از مزایای تندخوانی و کنکور، تقویت تمرکز در کنکور است. تندخوانی موجب افزایش کیفیت و بازدهی مطالعه می شود. چرا که زمانی که سرعت مطالعه از سرعت ذهن ما کمتر باشد؛ عوامل حواس پرتی فرصت ورود به ذهن ما در زمان مطالعه را پیدا می کنند .اما زمانی که سرعت مطالعه بالا برود و با سرعت ذهن همگام شود دیگر عوامل حواسپ پرتی و فکرهای مزاحم فرصت ورود به ذهن ما را پیدا نمی کنند و همین امر موجب افزایش کیفیت و یادگیری در مطالعه هم می شود.

3- افزایش کیفیت یادگیری

مزیت دیگر تندخوانی برای کنکوری ها، افزایش کیفیت یادگیری است. اگر سرعت مطالعه دانش اموزان به صورت اصولی افزایش پیدا کند؛ علاوه بر کیفیت مطالعه، یادگیری نیز بیشتر می شود. بنابراین مزیت سوم تندخوانی و کنکور افزایش کیفیت یادگیری است. علت بالارفتن میزان یادگیری این است که تمرکز در زمان مطالعه بالا می رود و عوامل حواسپ پرتی فرصت ورود به ذهن را پیدا نمی کنند. داوطلبانی که کند خوان هستند و سرعت مطالعه پایینی دارند؛ در زمان مطالعه مداوم به موضوعات مختلف فکر می کنند مثلا دوستم ماه پیش فلان حرف را به من زد و یا معلمم فردا می خواد سر کلاس چی کار کنه و یا تولد هفته بعدی چی بپوشم.

 اما افرادی که با تندخوانی توانسته اند سرعت مطالعه خود را به صورت اصولی و تکنیکی افزایش دهند؛ هم دقت بالایی در مطالعه دارند و هم تمرکز بیشتری دارند و هم کیفیت یادگیری آنها بیشتر است و هم فرصت بیشتری برای مرور دارند چرا که اگر یک فرد عادی یک مطلب کتاب درسی را در دو ساعت مطالعه می کند و 30 درصد یاد می گیرد؛ یک فرد تندخوان همان مطلب را در 30 دقیقه مطالعه می کند و 90 درصد ان را یاد خواهد گرفت. بنابراین تندخوانی و کنکور دو جز جدا نشدنی برای داوطلبان آزمون سراسری می باشد.

چطور با تندخوانی رتبه برتر شویم؟

شاید عجیب باشد که با یادگیری یک مهارت بتوان به رتبه برتر شدن در کنکور فکر کرد. اما اصلا عجیب نیست. چرا که خیلی راحت داوطلبان آزمون سراسری می توانند با افزایش سرعت مطالعه به رتبه برتر شدن فکر کنند. تندخوانی علاوه بر افزایش سرعت مطالعه که موجب می شود بتوان تعداد دفعات بیشتری به مطالعه یک درس پرداخت؛ موجب افزایش دقت و تمرکز در زمان مطالعه می شود و همچنین کیفیت یادگیری را نیز افزایش می دهد و از وسواس در مطالعه نیز جلوگیری می کند.

بنابراین در پاسخ به این سوال که چطور با تندخوانی رتبه برتر شویم؟ باید گفت که این مهارت می تواند تاثیر زیادی در موفقیت در کنکور داشته باشد. بنابراین همین الان برای یادگیری افزایش سرعت مطالعه اقدام کنید.

هماطور که متوجه شدید؛ تندخوانی به معنای سریع تر خواندن نیست بلکه نیاز به تمرین و تکنیک و آموزش دارد. بنابراین باید آن را آموخت. که بهترین دوره تندخوانی توسط شاگرد تونی بازان پدر تندخوانی دنیا تهیه شده است که می توانید در دوره رایگان تندخوانی دکتر پرتوی و همچنین با هزینه ای مناسب در کمترین زمان همراه با پشتیبانی آموزش جامع تندخوانی پیشرفته آن را شرکت کنید و در مطالعه خود از آن استفاده نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 09207278684 و یا 02122141820 تماس حاصل نمایید.

Comments (0)
Add Comment